Biroul de Informare și Relații Publice din cadrul Tribunalului Bucureşti este organizat şi funcţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare şi ale Legii nr. 304/2022 privind organizarea judiciară, cu modificările ulterioare.
Activitatea Biroului este reglementată de dispoziţiile art. 128 din Legea nr. 304/2022 şi ale art. 75 şi următoarele din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3243/2022.
Biroul de informare și relații publice asigură legăturile instanței cu publicul și cu mijloacele de comunicare în masă, în vederea garantării transparenței activității judiciare, în condițiile legii şi asigură activitatea de soluționare în termen a petițiilor, în condițiile legii.
Potrivit art. 77 alin. (1) din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti conducătorul biroului de informare şi relaţii publice are următoarele atribuţii:
a) conduce şi coordonează activitatea biroului;
b) analizează cererile de furnizare a informaţiilor publice, dispune cu privire la caracterul acestora - comunicate din oficiu, furnizabile la cerere sau exceptate de la liberul acces - şi ia măsuri pentru rezolvarea solicitărilor, potrivit legii şi pentru transmiterea răspunsurilor către solicitanţi, în termenul legal;
c) asigură îndeplinirea obligaţiei legale de furnizare din oficiu a informaţiilor prevăzute de lege, prin afişare în locuri vizibile la sediul instanţei a înscrisurilor care să cuprindă aceste informaţii şi prin publicarea lor pe pagina de internet a instanţei;
d) analizează petiţiile înregistrate şi dispune cu privire la modul de soluţionare, de redactare a răspunsului, conexare sau clasare, sub coordonarea preşedintelui instanţei;
e) identifică ştirile difuzate de mass-media locală şi naţională, care au un impact negativ asupra activităţii şi imaginii instanţei sau judecătorilor ce funcţionează în cadrul acesteia, verifică veridicitatea informaţiilor şi asigură informarea corectă a opiniei publice, exprimând poziţia instanţei faţă de problemele semnalate;
f) redactează declaraţii de presă şi poate participa la interviuri, furnizând informaţiile de interes public, în scopul unei informări corecte şi complete;
g) sprijină judecătorii în exercitarea dreptului la replică.

În conformitate cu prevederile art. 79 alin. 1 din acelaşi Regulament consilierul şi/sau grefierul din cadrul biroului de informare şi relaţii publice au/are următoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistrează cererile de furnizare a informaţiilor publice şi petiţiile adresate instanţei;
b) prezintă conducătorului biroului, zilnic, petiţiile şi cererile înregistrate;
c) solicită de la compartimentele de specialitate elementele de răspuns în legătură cu cererile de informaţii şi petiţiile, în vederea soluţionării acestora;
d) urmăreşte soluţionarea la timp a solicitărilor şi petiţiilor şi aduce la cunoştinţa conducătorului biroului orice problemă ivită în derularea activităţii;
e) comunică răspunsurile către petiţionari şi solicitanţi;
f) redactează şi pune la dispoziţia publicului înscrisurile cu informaţiile care se comunică din oficiu, precum şi formularele pentru solicitările de informaţii publice şi pentru reclamaţiile administrative;
g) furnizează pe loc, atunci când este posibil, informaţiile publice solicitate;
h) face menţiunile în registrul de petiţii şi în registrul pentru înregistrarea cererilor şi răspunsurilor privind accesul la informaţiile publice;
i) păstrează în mape separate petiţiile şi cererile, precum şi răspunsurile date acestora.

 

Tribunalul Bucureşti este înregistrat în Registrul de evidenţă a prelucrării datelor cu caracter personal sub nr. 2891.

Tribunalul Bucureşti prelucrează date cu caracter personal în scopul exercitării atribuţiilor prevăzute de lege, în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţii de judecată, precum şi a altor activităţi de natură administrativă (în special, cele vizând resursele umane).

Informaţii suplimentare.

- 31.01.2024 -

Cererile formulate de către părți în temeiul Regulamentului nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, prin care se solicită anonimizarea datelor privind numele, prenumele acestora ori ștergerea tuturor datelor privind dosarele în care au calitatea de părți, de pe portalul instanțelor de judecată se adresează Biroului de Informare și Relaţii Publice al Tribunalului Bucureşti.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A
TRIBUNALULUI BUCUREȘTI

Vă informăm că, în ipoteza în care înţelegeţi să uzaţi de dreptul de adresa petiţii Tribunalului Bucureşti conform Ordonanţei nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor sau să obţineţi informaţii de interes public în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aveţi posibilitatea să le înaintaţi personal, pe suport hârtie, la sediul din: Bucureşti, bd. Unirii nr. 37, sector 3, parter, camera 062 sau prin intermediul oficiului poştal utilizând datele de contact anterior indicate.

Totodată, menţionăm că adresa de email a Biroului de Informare şi Relaţii Publice a Tribunalului Bucureşti este următoarea: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Programul de lucru cu publicul la Biroul de Informare şi Relaţii Publice este următorul: luni: 08.00 – 19.00, marţi – vineri: 08.00 – 16.00.

Nu se vor lua în considerare mesajele multiple şi cele cu caracter obscen, defăimător, xenofob, rasial, care instigă la violenţă ori fapte antisociale, care lezează bunele moravuri, etc.
Adresa de email a Biroului de Informare şi Relaţii Publice nu poate fi utilizată pentru înaintarea înscrisurilor necesare a fi depuse la dosarele aflate pe rolul Tribunalului Bucureşti. Pentru acestea se vor utiliza adresele de email aferente secţiilor pe rolul cărora aveţi dosarul înregistrat.


CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

FORMULARE CONFORM LEGII  544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public

 



SOLICITAREA INFORMAȚIILOR DE INTERES PUBLIC

INFORMAŢII EXCEPTATE DE LA ACCESUL LIBER AL CETĂŢENILOR

MODALITĂŢI DE CONTESTARE A DECIZIEI

 

LISTA DOCUMENTELOR DE INTERES PUBLIC

Contacte:
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191